icity logo icity logo

MODE & SHOPPING | Nyheter, artiklar och tävlingar

Efter nyheten släpptes om att Marc Jacobs tar över rollen som kreativ chef för Coca Cola Light, kommer nu de första tre limiterade Cola burkarna framtagna av den världsberömde, innovative och ibland kontroversielle designern. Jacobs tar över som designchef efter Jean Paul Gaultier vars mönster och illustrationer vi sett under det gågna året i olika tappningar i samband med läskgigantens produkter.

Så här såg första kampanjfilmen ut där Jacobs nya post tillkännagavs. De tre nya burkarna smyckas med illustrationer som hyllar tre de tre senaste årtiondena. "I heart 80s" hyllar kvinnans stärkta roll under det glada 80-talet, "I Heart 90s" sätter dåtidens extravaganta kulturströmningarna i fokus medan "I heart 00s" (Noughties) reflekterar 00-talets lekfullhet och energi.

De nya designade burkarna lanseras i Europa under våren med en exklusiv kod som ger chansen att vinna en Marc Jacobs bärväska. Håll utkik!

14 feb 2013

icity line

rörmokare i Stockholm

 
Hjälp / Bläddra / Annonsera / Kontakta oss / om iCITY